Vilken succé det blev när Malmö Triangeln Rotaryklubb tillsammans med Malmö Öresund Rotaryklubb arrangerade eventet #gåförskillnad, detta som ett led i att visa upp vad Rotary är och vad vi gör. Vi stod på ”Gustav” i Malmö den 11 maj mellan kl 10-14. Många intressanta interaktioner med förbipasserande människor som nyfiket undrade vilka vi är och vad vi gör. Vi bjöd på kaffe och lotteri med fina vinster. I den gröna delen av parken kunde barn och vuxna gå en tipspromenad och svara på frågor om Rotary. Vi delade ut ballonger och barnen som gick tipsrundan fick en chokladmedaljong runt halsen.

Representanter från Rotary Doctors, TRF, U-fonden, Shelterbox samt från Stadsmissionen i Malmö fanns på plats. Tanken var att visa allmänheten att Rotary verkar på många plan globalt, internationellt samt lokalt. Vi i Malmö Triangeln Rotaryklubb och Malmö Limhamn Rotaryklubb samarbetar tillsammans med Stadsmissionen i Malmö med ett lokalt projekt där vi hjälper till med att öppna en tandvårdsklinik för hemlösa i Malmö.

Vi på Malmö Triangeln tackar Malmö Öresund och övriga i vår organisation för ett fantastiskt roligt team-work, detta gör vi om!

#gåförskillnad #Rotary "D-2390

På bild Tomas Roijer, Emma Brehmer och Baftije Mehmedi