Publicerad den apr 29, 2019
I vintras drog Rotary Öresund igång ett eventprojekt för att stärka, marknadsföra och personifiera Rotary. Detta för att visa vilka Rotary är och vad vi med små medel tillsammans kan åstadkomma.
Vi tyckte att idén var god, ett sätt att få folk att förstå att Rotary går med sin tid och gör en viktig samhällsbyggande insats, så Malmö Triangeln är en medarrangör till eventet som fått namnet #Gåförskillnad.

Så, detta är vad som är bestämt, den 11/5 mellan kl 10-14 på Gustav Adolf torg i Malmö kommer vi att ha ett event med en tipsrunda med 8 frågor som rör ämnet Rotary på olika sätt.
Från klubben kommer vi att lyfta vårt samarbete med #stadsmissionen och det tandvårdsprojekt som vi driver tillsammans under året.
Tanken med eventet är som sagt att lyfta vår verksamhet och ge människor möjlighet att under lättsamma former lära känna Rotary och vår verksamhet.
Vi kommer under dagen visa upp vad vi tillsammans kan göra både lokalt, internationellt och globalt genom att bland annat Shelterboxar, käk- och gomspalts projekt i Vietnamn och så vårt tandvårdsprojekt här lokalt i Malmö.

11 maj är "Gustavs" som vackrast, så kom och ta gärna med barn, barnbarn, vänner, föräldrar och respektive på en tipsrunda. Man skänker 50 kr till ett bidrag och tillsammans gör vi skillnad.
Vilket du vill stötta bestämmer du, huvudsaken är ert deltagande. Vår förhoppning är att #gåförskillnad ska bli ett årligt event med olika innehåll var år på nya spännande platser runt om i Malmö.
Både för att visa upp vår storslagna verksamhet som att skapa band och samarbeten mellan klubbarna i Malmö. Detta för att gemensamt arbeta för att stärka och utveckla Rotary.

Det vi gör, gör Rotary och Rotary gör skillnad!

Vi ses den 11 maj, varmt välkomna!